Krzysztof Beśka
Przepustka do piekła
Sierpień 1944 roku w Warszawie to nie tylko czas walki, ale też załatwiania starych porachunków…
Chyba nie ma dziś w Polsce nikogo, kto by nie wiedział, co działo się w Warszawie w sierpniu 1944 roku. Ale powstanie warszawskie to nie tylko heroizm walczących z powieści Romana Bratnego i codzienne zmagania ludności cywilnej, które opisał Miron Białoszewski. Wśród bohaterów znaleźli się bowiem także i tacy, którzy nową sytuację postanowili wykorzystać do swoich niecnych celów: szabrownicy, fałszywi żandarmi, szpiedzy.
Antek, maturzysta z liceum Batorego, niegdysiejszy aktor i zniechęcony konspirator, na skutek fatalnego zbiegu okoliczności pakuje się w sam środek krwawych porachunków. Aby ocalić najbliższych, rozpoczyna pełną niebezpieczeństw wędrówkę, która wiedzie zarówno po podziemiach, jak i dachach walczącego miasta. Czy i tym razem uda mu się wyjść z kłopotów obronną ręką?
PREMIERA KSIĄŻKI 17 KWIETNIA 2018
MATERIAŁ PRASOWY (pdf)
456 stron,
format 145 x 205 mm
oprawa broszurowa ze skrzydełkami
ISBN 978-83-64378-59-1
cena 42 zł
Zobacz również:
Krzysztof Beśka urodził się 2 kwietnia 1972 roku w Mrągowie. Prozaik, dziennikarz, autor tekstów piosenek i słuchowisk radiowych. Jego dwie pierwsze powieści, Wrzawę (2004) i Bumerang (2007), zaliczono do nurtu polskiej prozy, która w krzywym zwierciadle ukazują nową, wolnorynkową rzeczywistość. Fabrykę frajerów (2009), wspomnienia ze szkoły wojskowej, nagrodzono Wawrzynem – Literacką Nagrodą Warmii i Mazur oraz Wawrzynem Czytelników. Autor trylogii kryminalnej, której akcja rozgrywa się w XIX-wiecznej Łodzi: Trzeci brzeg Styksu (2012), Pozdrowienia z Londynu (2014) i Dolina popiołów (2015), a także rozgrywających się na Warmii i Mazurach powieści sensacyjnych Ornat z krwi (2013) i Krypta Hindenburga (2015). Od 1998 roku mieszka w Warszawie, w której umieścił akcję współczesnego kryminału Wieczorny seans (2012), a także powieści Autoportret z samowarem (2015), Rikszą do nieba (2016) i Spowiedź w fotoplastikonie (2017).